• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 خرداد 1400
کد مطلب : 131552
+
-

کیوسک/ روزنامه الاخبار [لبنان]/ نبرد غزه اکنون آغاز می‌شود


روزنامه الاخبار در گزارش نخست خود به بررسی معادله قدرت در پرونده فلسطین پس از پایان نبرد 11 روزه اسرائیل و غزه پرداخته است. به نوشته این روزنامه، مقاومت فلسطین اکنون در دو حوزه نبرد سختی پیش رو دارد: از یک سو تلاش برای بازسازی غزه و جبران خسارت‌های جنگ و از سوی دیگر استفاده از فرصت کنونی برای تثبت پیروزی‌های نظامی در سطح مذاکرات سیاسی.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز [آمریکا]
به یاد جورج فلوید


لس‌آنجلس تایمز با انتشار تصویر راهپیمایی در شهر مینیاپولیس در سالگرد قتل جورج فلوید به دست نیروهای پلیس آمریکا نوشته که همچنان شکافی عمیق بر سر مسائل نژادی در جامعه آمریکا وجود دارد. سال گذشته مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست 46 ساله اهل مینیاپولیس، یک جنبش ملی علیه نژادپرستی در آمریکا به راه انداخت که در تاریخ این کشور کم‌سابقه به شمار می‌رود. ماموری که فلوید را به قتل رساند، در دادگاه مجرم شناخته شده است.

روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
اروپا علیه بلاروس


اقدام دولت بلاروس در انحراف مسیر هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی رایان ایر ایرلند و اجبار آن به فرود در فرودگاه مینسک، با واکنش تند کشورهای اروپایی روبه‌رو شده است. مقام‌های اتحادیه اروپا این اقدام را هواپیماربایی دولتی خوانده اند. پس از فرود هواپیما در پایتخت بلاروس، نیروهای امنیتی رومن پروتسویچ روزنامه نگار و فعال سیاسی 26 ساله بلاروسی را بازداشت کردند. فشارها از سوی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، علیه مخالفان تشدید شده است. او از سال ۱۹۹۴ قدرت را در دست دارد.

روزنامه گاردین [‍‌انگلیس]
عدم رسیدگی به پرونده‌های تجاوز در انگلیس


روزنامه گاردین در گزارشی نوشته که سالانه فقط 1.6 درصد از پرونده‌های تجاوز در انگلیس به صدور حکم محکومیت ختم می‌شود. این روزنامه نوشته که در سال گذشته میلادی 52 هزار و 210 مورد تجاوز توسط پلیس ثبت شده اما فقط 843 مورد در دادگاه منجر به صدور حکم شده است. حزب کارگر انگلیس خواستار رسیدگی دولت به این آمار شده است.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید